NURHAYAT PÖGE

 NURHAYAT PÖGE 






SINIF ÖĞRETMENİ/KOCAELİ






HAKKIMDA

1988 İstanbul doğumluyum.Trakya Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği mezunuyum.Mesleğimde 8.yılım.Daha önce İstanbul/Sultanbeyli ve Rize/Çayeli'nde görev yaptım.Şu an Kocaeli/Çayırova Şehit İshak Öztürk İlkokulu'nda görev yapmaktayım. Projeye katılma amacım iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturmak ve  öğrencilerimin de bu süreçte aktif olmalarını sağlamak.

PROJE HAKKINDA
Projemizde öncelikle "Neden proje?sorusuna cevap arandı.Proje çalışmalarının öğrencilere kazandıracağı becerilerden bahsedildi..
Projeye başlamadan önce gezegenimiz ve atmosfer hakkında öğrencilere bilgi verildi.Atmosferde bulunan gazların tıpkı bir battaniye gibi dünyamızı sardığı, içinde bulunan gazlar sayesinde sera görevi gördüğü ve insan,hayvan ve bitkilerin yaşamlarını sürdürebilmesi için dünyamızın belli bir ısı düzeyinde kalmasını sağladığı anlatıldı.Ancak artan insan faaliyetleri ile bu sera gazlarındaki artış ile  doğal sera etkisinin azalmaya başladığına ve sıcaklıkların arttığına dikkat çekildi.İklim değişikliği ile ilgili okulumuz kütüphanesinde araştırma yapıldı.


 

Son zamanlarda yaşanan mevsim değişikliği,sıcaklık farklılıklarına dikkat çekilerek bunlara nelerin sebep olabileceği ile ilgili konuşuldu.Neler yapılabileceği ile ilgili beyin fırtınası yapıldı.Öğrenci fikirlerinden yola çıkılarak proje tanıtım videosu hazırlandı ve öğrencilere izletildi.



OCAK AYI ETKİNLİKLERİMİZ


BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARI

Öncelikle iklim değikliği hakkında bilgi toplama çalışmaları yapıldı.Öğrenciler konu ile ilgili araştırmalar yaparak sınıfta arkadaşlarını bilgilendirdiler.
Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nden gelen broşür ve kitaplardan faydalanıldı.




"Fosil yakıtlar ve yenilenebilir enerji" ile ilgili okulumuz 3/E sınıfının hazırlamış olduğu maket sergisi gezildi.






Web2.0 araçlarından Biteable ile hazırlanan bilgilendirme videosu izlendi.



AFİŞ OLUŞTURMA ÇALIŞMASI




BEYİN FIRTINASI ÇALIŞMASI



"İklim Değişikliği Deyince  Aklımıza Neler Geliyor?" sorusuna cevaplar arandı.
   
  Web2.0 araçlarından COGGLE den yansıttığımız diyagramı öğrenciler süreçte edindikleri  bilgilerden yola çıkarak doldurdular.

ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİMİZ

1.OKUL TANITIMLARI
Projeye ortak olan okul öğrencilerinin birbirlerini tanıması amaçlanarak,okullarımızın bazı bölümlerinden hazırladığımız videolar izletildi.



2.ÖĞRENCİ TANIŞMALARI
Öğrencilerimiz Web2.0 araçlarından VOKİyi kullanarak diğer proje ortağı okullarına kendilerini tanıttılar.Uygulamadan seçtikleri karakterleri kullanarak kendilerini tanıtmaları öğrenciler için keyifli oldu.Ayrıca kendilerini tanıtma konuşmalarını yaparken Türkçe dersindeki "Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur,konuşma stratejilerini uygular" kazanımlarından yararlandılar.







3.ÖĞRENCİLERİN PROJE KONUSU HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ

Öğrencilerimiz  öncelikle kendilerine benzer karakterler çizdiler.İklim değişikliği ile ilgili düşüncelerini Web2.0 araçlarından "Chatterpix" kullanarak kendi çizdikleri resimlerle anlattılar. Bu etkinlik ile bir konu ile ilgili düşüncelerini ifade edebilme becerilerini geliştirdiler. ayrıca chatterpix uygulamasını öğrenirken çok eğlendiler. Bu uygulamayı daha sonra farklı derslerde de kullandılar.

                                


4.PROJE LOGOMUZ
 Proje ortağı okullarımızın her biri  kendi logolarını oluşturdu. Oluşturulan logolar için bir anket oluşturularak öğrencilere sunuldu. En çok oy alan Mehmet Akif Ersoy İlkokulu 2-İ sınıfı öğrencileriyle hazırlanan logo, proje logomuz oldu.


HAZIRLADIĞIMIZ LOGO
                      
                                                                                          ANKET SONUCUNDA BELİRLENEN LOGOMUZ
      



5.KOMPOST (ORGANİK GÜBRE) HAZIRLAMA

Bitkilerin büyüyüp gelişmesi için gübre gibi  güçlü bir besine ihtiyaç olduğu söylendi.Ancak son zamanlarda suni gübre kullanıldığı onun da toprağa bir takım zararları olduğu ve doğal olmadığı hakkında konuşuldu.Alternatif ve doğal bir yöntem olan kompost hakkında bilgi verildi.Mutfağımızda çıkan organik atıklar sayesinde bitkiler için organik gübre yapma fikri öğrencileri çok heyecanlandırdı.Evlerinden getirdikleri organik atıklar ile hep birlikte kompost çalışması yaptılar.Belli bir süre sonrasında ise oluşan organik gübre okul bahçesindeki bitkilere kullanıldı.








6.YOĞURT ,  TURŞU  GİBİ SAĞLIKLI ATIŞTIRMALIKLAR HAZIRLAMA


Öğrencilerin doğallığa olan ilgisinin artmasıyla bir çok konuda farkındalıkları oluştu. Bunlardan biri de hazır gıdalar. Öncelikle beslenme listemiz düzenlenerek her güne kuruyemiş,taze meyve ve süt eklendi. Hazır paketli gıdalar tüketilmedi.Öğrenciler evlerinde yoğurt, turşu ve ekmek gibi sağlıklı besinler hazırladılar.


                         
                             

MART AYI ETKİNLİKLERİMİZ

1.KENDİ ÜRÜNLERİNİ DİKME



Öğrenciler yaşanan pandemi dolayısıyla evlerinde kaldılar ve bu süreçte doğaya katkıda bulunmak ve doğal yaşam amacıyla evlerinin balkonlarında kendi ürünlerini yetiştirdiler.Ayrıca Hayat Bilgisi dersi "Meyve ve sebzelerin yetişme koşullarını araştırır." kazanımını da yaparak yaşayarak kazanmış oldular.


                       

Kendi ürünlerimizi dikmeye başlamışken,doğayı korumaya ve yeşilin çoğalmasına katkı sağlamak amacıyla TEMA Vakfı'nın ağaç dikme kampanyasına da destek vermeyi unutmadık.







2.TOONTASTİC ÇİZGİ ANİMASYON
Öğrenciler Web2.0 araçlarından TOONTASTİC ile "iklim değişikliği sonucu oluşan bir problemi çözüme ulaştırma" konulu bir animasyon oluşturdular.Uygulamadaki farklı ortamlardan faydalanarak seçtikleri karakterleri kendi sesleri ile konuştumaları,karakterlerin hareket ediyor olması öğrencilerin projeye ve Web2.0 araçlarına olan ilgilerinin artmasını sağlamış oldu.

                              

     

3.STEM ÇALIŞMASI
Bu çalışma ile 3 boyutlu olmasından dolayı öğrencilerin kafalarında somutlaştıramadıkları "Geometrik Cisimler" konusuyla ilgili daha kalıcı yaparak yaşayarak öğrenme amaçlandı.
Öğrenciler atık malzemelerle, ip ile katlayarak geometrik cisimler oluşturdular. Bu sayede hem yüzlerin hangi geometrik şekillerden oluştuğu, yüzlerin birleşerek ayrıtları oluşturduğu, ayrıtların da birleşerek köşeleri oluşturduğu gözlemlenmiş oldu. 


4.DOĞA YÜRÜYÜŞÜ


Öğrencilerle birlikte Kocaeli/Gebze Gaziler Dağı'nda doğa yürüyüşü yapıldı.Öğrenciler proje başından bu yana doğayı korumaya olan çabalarının mükafatını bol temiz hava ve yemyeşil bir doğa ile aldılar.İklim değişikliği sonucu oluşan kuraklığın önüne geçmek  için daha fazla çaba göstermemiz gerektiğinin farkına vardılar.Ağaçları,ormandaki canlıları incelemek,doğanın içinde yürüyüş yapmaktan büyük keyif aldılar.
                       
                                   


                   

NİSAN AYI ETKİNLİKLERİMİZ
1.E- KİTAP OLUŞTURMA
Projedeki okullarımızla birlikte ortak ürün olarak iklim değişikliği ile ilgili bir e-kitap hazırlandı.Projenin her bir bölümü farklı okuldaki öğrenciler ile oluşturuldu.Her okul diğer grubun yazdığı bölüme kendi hayal gücüyle devam etti ve böylece ortak bir ürün ortaya koyulmuş oldu.

ORTAK ÜRÜN KİTABIMIZA AŞAĞIDAKİ LİNKE TIKLAYARAK ULAŞABİLİRSİNİZ.

https://www.storyjumper.com/book/showframe/81920825/5ea20c523ba85


KAREKOD KULLANARAK DA KİTABA ULAŞABİLİRSİNİZ

                         

2.PROJE İLE İLGİLİ ÖZ DEĞERLENDİRME
Proje sonunda öğrenciler kendileri için hazırlanan proje değerlendirme anketini twinspace forum a girerek proje değerlendirmesini yapmış oldular.




3.YAYGINLAŞTIRMA ÇALIŞMALARI
Projemizdeki amacımız iklim değişikliğinin yarattığı sorunlar için çözümler bulmak,bu sürece öğrencilerimizi dahil etmek ve bu küresel sorunla ilgili çabamıza herkesin ortak olmasını sağlamak amacıyla yaygınlaştırma çalışması olarak;
-youtube kanalı,
-instagram hesabı,
-blog sayfası açıldı.
-Web2.0 araçlarından ARTSTEPS ile sanal sergi hazırlandı.















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder